9. svibnja 2025.

Najčešće pogreške u UX dizajnu i kako ih izbjeći

Dobar korisnički doživljaj (UX) može biti razlika između uspješne i neuspješne digitalne usluge. UX dizajn nije samo estetika – on obuhvaća cjelokupni proces kojim korisnici dolaze do svojih ciljeva koristeći neki proizvod. Nažalost, čak i iskusni dizajneri ponekad upadnu u zamke koje štete korisničkom iskustvu. U ovom blogu istaknuti ćemo najčešće UX pogreške i ponuditi savjete kako ih izbjeći.

1. Prekomplicirana navigacija

Pogreška:

Korisnici se lako izgube ako im je teško pronaći ono što traže. Slojevite, zbunjujuće ili nedosljedne navigacije često frustriraju korisnike i potiču ih da napuste stranicu.

Kako to izbjeći:

  • Održavajte navigaciju jednostavnom i intuitivnom.
  • Ograničite broj stavki u glavnom izborniku.
  • Testirajte navigaciju s pravim korisnicima kako biste identificirali nejasnoće.

2. Nedostatak korisničkog testiranja

Pogreška:

Dizajn koji izgleda sjajno u teoriji često ne funkcionira u praksi ako se ne testira s krajnjim korisnicima.

Kako to izbjeći:

  • Provedite testiranja prototipa već u ranim fazama dizajna.
  • Koristite metode poput A/B testiranja, korisničkih intervjua i praćenja ponašanja.
  • Prilagodite dizajn temeljem stvarnih povratnih informacija.

3. Neodgovarajući kontrast i tipografija

Pogreška:

Loša čitljivost zbog svijetlog teksta na svijetloj pozadini, presitnog fonta ili prevelikog broja stilova.

Kako to izbjeći:

  • Koristite visoki kontrast između teksta i pozadine.
  • Održavajte dosljedan i čitljiv font (barem 16px za tijelo teksta).
  • Izbjegavajte previše različitih fontova i stilova u istom sučelju.

4. Nepostojanje vizualne hijerarhije

Pogreška:

Korisnici ne znaju gdje prvo gledati jer sve izgleda jednako važno.

Kako to izbjeći:

  • Koristite veličinu, boju i razmak kako biste istaknuli najvažnije informacije.
  • Postavite najvažnije sadržaje “iznad pregiba” (eng. above the fold).
  • Uvijek razmišljajte o tijeku pozornosti – gdje korisnik najprije gleda i kako se kreće kroz sadržaj.

5. Spora učitavanja i loša optimizacija

Pogreška:

Ako se stranica učitava sporo ili loše funkcionira na mobilnim uređajima, korisnici će brzo otići.

Kako to izbjeći:

  • Optimizirajte slike i medijske sadržaje.
  • Koristite responzivni dizajn koji se prilagođava različitim veličinama zaslona.
  • Redovito testirajte performanse pomoću alata poput Google PageSpeed Insights.

6. Preopterećenje informacijama

Pogreška:

Zatrpavanje korisnika informacijama, dugim tekstovima i suvišnim elementima može biti zbunjujuće.

Kako to izbjeći:

  • Koristite princip “manje je više”.
  • Razdvojite sadržaj u manje cjeline s jasnim naslovima i vizualima.
  • Vodite korisnika kroz sadržaj postepeno, umjesto da sve pokažete odjednom.

7. Nedosljedan dizajn

Pogreška:

Gumbi, boje i ikone koji se razlikuju od stranice do stranice stvaraju zbunjenost.

Kako to izbjeći:

  • Razvijte dizajn sustav (design system) i držite ga se.
  • Koristite ponavljajuće obrasce ponašanja i izgleda.
  • Pazite da korisnici mogu predvidjeti što će se dogoditi kad kliknu određeni element.

UX dizajn je proces koji zahtijeva empatiju, testiranje i stalno usavršavanje. Svaka pogreška prilika je za učenje, a svaka optimizacija vodi do zadovoljnijih korisnika. Fokusiranjem na potrebe korisnika i izbjegavanjem navedenih zamki, možete stvoriti digitalna iskustva koja su ne samo funkcionalna, već i ugodna.

Dobra vijest je da svatko može naučiti UX dizajn – ne morate biti programer ili imati iskustva u IT-u. Ako vas ova tema zanima, na Učilištu Brod možete postati UX dizajner potpuno besplatno uz korištenje vaučera za obrazovanje Hrvatskog zavoda za zapošljavanje. Iskoristite priliku i uložite u svoje vještine koje su sve traženije na tržištu rada.

kontakt obrazac

Zatraži ponudu

Za sve dodatne informacije o programima koje možete pohađati putem vaučera, kontaktirajte nas na e-mail: [email protected] ili na broj 099 165 4388.

Zaštita privatnosti
Svojom prijavom dajete nam privolu da osobne podatke iz obrasca možemo koristiti i obrađivati s legitimnom svrhom identifikacije i daljnje komunikacije, a u skladu s Općom uredbom o zaštiti osobnih podataka (GDPR) - Uredba (EU) 2016/679.
Voditelj obrade: POUB

Podijeli:

Pročitaj najnovije

Najčešće pogreške u UX dizajnu i kako ih izbjeći
09svi

Najčešće pogreške u UX dizajnu i kako ih izbjeći

Dobar korisnički doživljaj (UX) može biti razlika između uspješne i…

Priča o uspjehu: kako je Tara pretvorila dječji san u karijeru šminkerice
30tra

Priča o uspjehu: kako je Tara pretvorila dječji san u karijeru šminkerice

Neke stvari u životu otkrijemo sasvim slučajno, još kao djeca,…

Vanesa Tot: kada sport i masaža postanu dio iste misije
07tra

Vanesa Tot: kada sport i masaža postanu dio iste misije

Kao hrvatska reprezentativka i olimpijka kanuistica Vanesa Tot dobro zna…