7. veljače 2025.

Pokretanje vlastitog posla: kako znanje pretvoriti u priliku

Pokretanje vlastitog posla često se čini kao izazovan korak, posebno kada postoji osjećaj da znanja ili iskustva još uvijek nije dovoljno. No, pravi trenutak za poduzetništvo rijetko dolazi sam od sebe – potrebno ga je stvoriti.

Jedan od takvih inspirativnih primjera je Mia Grill, polaznica druge generacije programa edukacije Internetski marketing i brendiranje, koja dolazi iz Zagreba. Nakon završetka edukacije odlučila je pokrenuti vlastitu agenciju za digitalni marketing i izradu web stranica. Ispričala je kako kvalitetna edukacija, praktična primjena i hrabrost mogu postati ključni alati za uspješan poslovni početak. Ovo je priča o tome kako je Mia krenula, s kojim se izazovima susrela i što savjetuje svima koji razmišljaju o sličnom putu: odluci o vlastitom poslovnom koraku.

Mia Grill, polaznica programa edukacije Internetski marketing i brendiranje, vlasnica marketinške agencije Fama komunikacije

Što te potaknulo da se prijaviš na program edukacije Internetskog marketinga i brendiranja?

Budući da sam planirala otvoriti vlastiti obrt za marketing i svjesna sam koliko je kontinuirano educiranje važno u tom poslu, tražila sam tečaj koji bi mi pružio dodatno znanje i vještine. Tako sam otkrila program Internetski marketing i brendiranje. Nakon što sam istražila različite opcije, odlučila sam se za Učilište Brod jer sam na njihovoj web stranici brzo i jednostavno pronašla sve ključne informacije o tečaju, uključujući i pozitivne recenzije bivših polaznika. Osim toga, komunikacija s Učilištem od samog početka bila je jasna i učinkovita, a dodatni plus bio je i to što su predavači ujedno vlasnici agencije. Smatrala sam da upravo oni mogu ponuditi najrelevantnije i praktično primjenjivo znanje.

Koje su ti vještine stečene u programu najviše pomogle u pokretanju agencije?

Vještine izrade web stranica najviše su mi pomogle u pokretanju vlastitog posla. Iako sam već imala određeno predznanje i iskustvo u administriranju web stranica, program edukacije omogućio mi je dublje razumijevanje procesa. Predavači su stručno i detaljno odgovorili na sva moja pitanja, razriješili nejasnoće i pomogli mi da steknem sigurnost u svom radu. Također, iznimno su mi koristile lekcije o oglašavanju na Meta i Google servisima, s obzirom na to da više od godinu dana nisam aktivno radila u tom području, a pravila oglašavanja se stalno mijenjaju. Uz tehničke vještine, veliku vrijednost dali su i savjeti predavača o samom načinu rada agencije te rješavanju specifičnih situacija u poslovanju – iako to nisu bili obvezni učiniti, rado su dijelili svoja iskustva, što mi je bilo od velike pomoći.

Koliko ti je vremena trebalo da stečeno znanje primijeniš u praksi i pokreneš agenciju?

Budući da sam se prijavljivala na poticaje za samozapošljavanje, cijeli proces prijave trajao je duže nego što sam očekivala. Zbog toga mi je u praksi trebalo tri mjeseca da pokrenem agenciju. No, da nisam prolazila kroz taj administrativni postupak, stečeno bih znanje mogla primijeniti odmah po završetku tečaja.

Kako si došla do svog prvog klijenta i što je bio najveći izazov pri izradi prve web stranice?

Do prvog sam klijenta došla preko preporuke i poznanstva. Najveći mi je izazov bio započeti; nisam znala odakle krenuti ni kako svoju viziju bezbolno pretvoriti u funkcionalnu, live stranicu. Do tada nikada nisam gradila web od nule, pa sam se često oslanjala na forume i pretraživala „How to…“ vodiče. Osim tehničkih izazova, veliki korak za mene bio je i prevladavanje straha od pogrešaka te nesigurnosti oko postavljanja pitanja stručnijim osobama, bojeći se da su možda previše osnovna ili „glupa“.

Odakle si crpila inspiraciju pri izradi web stranice za Davora Mucića – Malog princa?

Inspiraciju sam crpila iz različitih izvora, najviše iz predloška u Canvi koji mi je pomogao vizualizirati raspored, boje i sadržaj stranice. Ideje sam pronalazila i na Pinterestu, Googleu te gdje god bih naišla na nešto zanimljivo. Sve što mi se svidjelo spremila sam i kasnije uklopila u skladnu cjelinu.

Web stranica koju je Mia izradila, Davor Mucić – Mali princ

Koji su glavni ciljevi tvoje agencije za digitalni marketing i na koji se način planiraš istaknuti među ostalim agencijama?

Moj ključni cilj je graditi kvalitetne i dugoročne suradnje s klijentima. Ne vjerujem u pristup „više je bolje“, jer smatram da prevelik opseg posla može narušiti kvalitetu rada. Osim toga, iznimno mi je važno da svaka suradnja bude ispunjavajuća i za mene i za klijente. Na pitanje kako se planiram razlikovati ne bih dala konkretan odgovor, jer vjerujem da je svatko od nas već po prirodi drugačiji. Samim time, i ponude te poslovi koje radimo razlikuju se od onih drugih agencija. Svaka agencija ima svoju viziju dizajna, rasporeda i načina komunikacije, što nas sve čini jedinstvenima na svoj način.

Kako izgleda tvoj tipičan radni dan kao vlasnice digitalne agencije?

Oduvijek sam noćna ptica, pa moj radni dan – ili bolje rečeno, radna noć – počinje poslijepodne. Iako je takav raspored neobičan za većinu, shvatila sam da sam noću puno produktivnija. Naravno, ako posao to zahtijeva, prilagođavam se uobičajenom radnom vremenu od 9 do 17 sati. No, kada je riječ o kreativnom radu, najviše uživam i najbolje funkcioniram upravo noću. Za sada mi takav ritam savršeno odgovara.

Koje bi ključne savjete dala onima koji razmišljaju o pokretanju vlastitog posla u digitalnom marketingu?

Najvažnije je jednostavno krenuti. Iako zvuči kao izlizana fraza, to je zapravo najbolji savjet koji mogu dati. Mene je najviše kočio strah da ne znam dovoljno i da nemam dovoljno iskustva – sve dok nisam shvatila da se znanje i iskustvo stječu cijeli život. Nema smisla čekati pravi trenutak kada ćete biti potpuno spremni, jer taj trenutak, barem u mom slučaju (a vjerujem i kod mnogih drugih), vjerojatno nikad ne bi došao. Klijenti će doći, posla uvijek ima, a u najgorem slučaju, ako ne uspije, posao se može zatvoriti. No barem nikad neću morati razmišljati: „Što bi bilo kad bi bilo?“.

Kako vidiš razvoj svoje agencije u sljedećih nekoliko godina? Koji su tvoji dugoročni ciljevi?

Svoju agenciju za nekoliko godina vidim u istom opsegu kao i sada – samo ja, ali s laptopom negdje na plaži. Moj dugoročni cilj je izgraditi stabilnu bazu klijenata s kojima uživam surađivati, radeći na projektima koji me inspiriraju i u koje vjerujem. Osim toga, željela bih postati certificirani stručnjak za Google i Meta Ads, jer je upravo to područje koje me najviše zanima, ali istovremeno predstavlja i najveći izazov. U budućnosti se vidim isključivo u oglašavanju i voljela bih svoju agenciju razvijati upravo u tom smjeru.

Kako ti je naš program edukacije pomogao u ostvarivanju tvojih ciljeva?

Pružena mi je velika podrška, ponajviše zahvaljujući predavačima koji su nesebično dijelili svoje znanje, bez ustručavanja ili skrivanja informacija. Strpljivo su odgovarali na sva pitanja – a ja sam ih imala mnogo! Osim teorijskog znanja, koje je važno (ali ne i presudno), omogućili su nam i praktičnu primjenu odmah nakon predavanja. Uvijek su davali svoj maksimum, što je bilo iznimno motivirajuće za sve nas.

kontakt obrazac

Zatraži ponudu

Za sve dodatne informacije o programima koje možete pohađati putem vaučera, kontaktirajte nas na e-mail: [email protected] ili na broj 099 165 4388.

Zaštita privatnosti
Svojom prijavom dajete nam privolu da osobne podatke iz obrasca možemo koristiti i obrađivati s legitimnom svrhom identifikacije i daljnje komunikacije, a u skladu s Općom uredbom o zaštiti osobnih podataka (GDPR) - Uredba (EU) 2016/679.
Voditelj obrade: POUB

Podijeli:

Pročitaj najnovije

Personalizacija marketinga: zašto je to budućnost internetskog oglašavanja
20ožu

Personalizacija marketinga: zašto je to budućnost internetskog oglašavanja

Današnji potrošači svakodnevno su izloženi velikoj količini informacija i reklama,…

Cjeloživotno učenje više nije opcija nego nužnost
14ožu

Cjeloživotno učenje više nije opcija nego nužnost

Vrijeme kad je diploma bila dovoljna za cijelu karijeru daleko…

Kako i zašto započeti karijeru u front-end razvoju
06ožu

Kako i zašto započeti karijeru u front-end razvoju

U digitalnom dobu, gdje su web stranice i aplikacije neizostavan…